1. september tiltræder Ann Rosenberg som CEO i Stinto, en tech startup, som satser på digitale visitkort.
Hun kommer fra en rolle som Senior Vice President for FN Partnerskaber i SAP og deltog senest i lanceringen af FN’s SDG Ambition, et verdensmålsværktøj til virksomheder.
Det trykte visitkort symboliserer penge- og ressourcespild og ineffektivitet, og det baner vejen for Stintos digitale visitkort, lyder det i en pressemeddelelse. Stinto har rejst knap 20 millioner og har med udbruddet af corona fået et ekstra argument for at droppe de fysiske visitkort for digitale alternativer, som er mere hygiejniske.
Stinto tilhører ifølge meddelelsen dermed en voksende gruppe af start-ups, som tænker purpose og bæredygtighed sammen med selve forretningen.
“Virksomheder, som tager bæredygtighed og digitalisering alvorligt, vil snart indse at det fysiske visitkort som repræsenterer papirspild og unødig transport ikke længere er et acceptabelt “first impression” overfor vigtige eksterne relationer. Stinto har en klar ambition om, at det skal blive en dansk virksomhed som endegyldigt sætter en ny global standard der passer til det 21. århundrede”, lyder det i meddelelsen.
Forsiden lige nu:

Googlediversitet og containerinklusion: Virksomhedsgiganter gav råd om inklusion
Coca Cola, ISS, Mærsk, Danske Bank og Google meldte sig ind i Copenhagen Pride som gæster på CBS. Virksomhedernes ledende kræfter på området gav her sine bud på, hvordan du åbner din arbejdsplads op for regnbuens farver.

Deloitte: Øremærket barsel er en gave til virksomhederne
Revisions- og konsulenthuset ser de nye barselsregler som et godt skub, der kan gøre det lettere at holde på talentmassen. For virksomhederne er ligestilling også forretning.

Klimaunderskud i medie- og underholdningsbranchens topledere – hvad gør de danske profiler for klimaet?
Medie- og underholdningsbranchens topledere halter bagefter med sit bæredygtige ansvar, men der er både råd og inspiration at hente. Eksperter og mediekoncerner deler her ud ad sine erfaringer.
Seneste artikler:

Aarhus Universitet åbner et center for plastikforskning
Verdenshavene fyldes med plastik, og det globale samfund kan ikke følge med produktionen og nedbryde den store mængde, der produceres hvert år. Det vil Aarhus Universitet og professor Daniel Otzen nu gøre noget ved.

Modeindustrien skal rykke sig på data, transparens og sporbarhed
De unge, der bærer bæredygtighed: Rasmus Stærk Just leder CSR-afdelingen i DK Company med en holistisk tilgang til bæredygtighed

To nye forskningsprojekter skal medvirke til bæredygtig energiudvikling
European Energy har fået forskningsmidler til at at udvikle bæredygtigt flybrændstof og digital styring af solparker
Loading...
Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.
