Connect with us

Hi, what are you looking for?

Sustain ReportSustain Report

Greenwashing

Bestseller-ejers platforme får løftet pegefinger fra Forbrugerombudsmanden

Miinto og Stylepit har bidraget til greenwashing med løsagtige påstande om bæredygtige produkter, men slipper for bøder, da de har ændret markedsføring. Forbrugerombudsmanden varsler fokus på tekstilområdet.   

Forbrugerombudsmand Torben Jensen varsler øget fokus på tekstilbranchen. PR-foto.

De to onlineplatforme. Miinto og Stylepit, har medvirket til vildledende markedsføring, slår Forbrugerombudsmanden fast i en pressemeddelelse.

Begge platforme har beskrevet produkter som bæredygtige uden, at produkterne har været det. Da platformene selvstændigt har udøvet en aktiv rolle i at formidle den fejlagtige information, har de medansvar for den vildledende markedsføring, mener Forbrugerombudsmanden.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.

Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her:

Discover more from Sustain Report

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading