Endnu flere skal kende til Merkur Andelskasses 100 pct. bæredygtige profil. Derfor bliver kommunikationsindsatsen nu styrket med ansættelsen af Mette Offenberg som ny kommunikations- og marketingschef fra 1. januar 2021.
Hun har mere end 25 års erfaring fra mediebranchen som bl.a. redaktør og redaktionschef på DR, hvor hun f.eks. har stået i spidsen for erhvervsredaktionen, for økonomiprogrammerne Magasinet Penge, og for DR Kultur. Senest har hun arbejdet som selvstændig medie- og presserådgiver, med blandt andre Merkur som en af sine kunder.
– Jeg er virkelig glad for, at det er lykkedes os at tiltrække en kapacitet som Mette Offenberg. Vi har rigtigt meget viden om bæredygtighed, som vi skal have ud at leve, og vi har en strategi om, at Merkur skal være endnu mere for endnu flere, så vi gennem vores kunder kan styrke arbejdet for en bedre verden. Med Mette i spidsen for indsatsen med at nå bredere ud med vores budskaber, har jeg fuld tillid til, at det kan lykkes, siger adm. direktør for Merkur Andelskasse Charlotte Skovgaard i en meddelelse.
En af Mette Offenbergs væsentligste opgaver bliver “at få åbnet flere danskeres øjne for, at bæredygtighed og social ansvarlighed også kan handle om, hvilken bank man har”, lyder det i meddelelsen.
Og det er hun klar til.
– Merkur har en stærk historie, hvor penge investeres i projekter og virksomheder, der gør en positiv forskel for verden. Det betyder, at man som f.eks. helt almindelig klimabevidst kunde kan være sikker på, at ens opsparing bruges til at støtte op om en bæredygtig udvikling. Der er ingen tvivl om, at der er en stor efterspørgsel på en troværdig og værdibåren bank som Merkur, så det budskab glæder jeg mig til at få ud til endnu flere – altså til bogstaveligt talt at få Merkur helt ud i de danske hjem, siger Mette Offenberg i meddelelsen.
I november blev Merkur Andelsekasse, som den første bank i Danmark og med den højeste ‘bæredygtighedskarakter’ i Norden, certificeret som B Corp, benefit corporation.
– Grundlæggende er det med til at styrke vores forretning, at vi er blevet certificeret, sagde adm. direktør Charlotte Skovgaard i den forbindelse.
B Corp Certificeringen “lever op til de strengeste parametre inden for social-, miljø- og klimamæssig bæredygtighed og transparens”.
Forsiden lige nu:

De unge vil se handling på klima og står af på grådige virksomheder
Tilliden til, at virksomhederne spiller en positiv rolle er på få år dalet markant i aldersgruppen 20-40 år, viser årlig survey fra Deloitte.

CBS-professor frygter EU-regler fører til skuespil mellem virksomheder
Det ny EU-direktiv, Corporate Sustainable Reporting Directive (CSRD) forventes vedtaget i løbet af sommeren. Og det er langt mere omfattende end mange tror.

Drop nu alt det hype om bæredygtighedsledelse
Arbejdet med bæredygtighed skal være forankret i lovgivning og anerkendte standarder. Alt for ofte ansætter man managers med helt uklare mandater, så ender det i aktivisme, som mest er vinduespynt, mener Thue Birk Svenningsen.
Seneste artikler:

Modeindustrien skal rykke sig på data, transparens og sporbarhed
De unge, der bærer bæredygtighed: Rasmus Stærk Just leder CSR-afdelingen i DK Company med en holistisk tilgang til bæredygtighed

To nye forskningsprojekter skal medvirke til bæredygtig energiudvikling
European Energy har fået forskningsmidler til at at udvikle bæredygtigt flybrændstof og digital styring af solparker

Nu kan kunstnere også måle deres CO2-aftryk
Statens Kunstfond stiller en CO2-beregner til rådighed for kunst- og kulturbranchen, som skal hjælpe med at gøre branchen grønnere.
Loading...
Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.
