Connect with us

Hvad søger du?

Sustain ReportSustain Report

Navne

Merkur styrker bæredygtigheds-kommunikation med ny chef

Merkur Andelskasse vil have flere danskere til at kende til bankens bæredygtige profil.

Mette Offenberg
Mette Offenberg har tidligere haft en lang karriere i DR, men skal nu styrke bæredygtighedskommunikationen i Merkur.

Endnu flere skal kende til Merkur Andelskasses 100 pct. bæredygtige profil. Derfor bliver kommunikationsindsatsen nu styrket med ansættelsen af Mette Offenberg som ny kommunikations- og marketingschef  fra 1. januar 2021.

Hun har mere end 25 års erfaring fra mediebranchen som bl.a. redaktør og redaktionschef på DR, hvor hun f.eks. har stået i spidsen for erhvervsredaktionen, for økonomiprogrammerne Magasinet Penge, og for DR Kultur. Senest har hun arbejdet som selvstændig medie- og presserådgiver, med blandt andre Merkur som en af sine kunder.

– Jeg er virkelig glad for, at det er lykkedes os at tiltrække en kapacitet som Mette Offenberg. Vi har rigtigt meget viden om bæredygtighed, som vi skal have ud at leve, og vi har en strategi om, at Merkur skal være endnu mere for endnu flere, så vi gennem vores kunder kan styrke arbejdet for en bedre verden. Med Mette i spidsen for indsatsen med at nå bredere ud med vores budskaber, har jeg fuld tillid til, at det kan lykkes, siger adm. direktør for Merkur Andelskasse Charlotte Skovgaard i en meddelelse.

En af Mette Offenbergs væsentligste opgaver bliver “at få åbnet flere danskeres øjne for, at bæredygtighed og social ansvarlighed også kan handle om, hvilken bank man har”, lyder det i meddelelsen.

Og det er hun klar til.

– Merkur har en stærk historie, hvor penge investeres i projekter og virksomheder, der gør en positiv forskel for verden. Det betyder, at man som f.eks. helt almindelig klimabevidst kunde kan være sikker på, at ens opsparing bruges til at støtte op om en bæredygtig udvikling. Der er ingen tvivl om, at der er en stor efterspørgsel på en troværdig og værdibåren bank som Merkur, så det budskab glæder jeg mig til at få ud til endnu flere – altså til bogstaveligt talt at få Merkur helt ud i de danske hjem, siger Mette Offenberg i meddelelsen.

I november blev Merkur Andelsekasse, som den første bank i Danmark og med den højeste ‘bæredygtighedskarakter’ i Norden, certificeret som B Corp, benefit corporation.

– Grundlæggende er det med til at styrke vores forretning, at vi er blevet certificeret, sagde adm. direktør Charlotte Skovgaard i den forbindelse.

B Corp Certificeringen “lever op til de strengeste parametre inden for social-, miljø- og klimamæssig bæredygtighed og transparens”.

Forsiden lige nu:

Drop nu alt det hype om bæredygtighedsledelse

Arbejdet med bæredygtighed skal være forankret i lovgivning og anerkendte standarder. Alt for ofte ansætter man managers med helt uklare mandater, så ender det i aktivisme, som mest er vinduespynt, mener Thue Birk Svenningsen.

Seneste artikler:

Loading...

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.