Virksomheden Be A Wear er blandt de håndfuld virksomheder, som har fået en løftet pegefinger fra Forbrugerombudsmanden for det, der i folkemunde er greenwashing.
Virksomheden er blevet indskærpet, at det er vildledende markedsføring, når man har reklameret med økologisk og bæredygtigt tøj på webshoppen og fra den fysiske butik på Nørrebrogade i København. Det fremgår af den pressemeddelelse, Forbrugerombudsmanden udsendte 16. december.
Men trods afgørelsen fra Forbrugerombudsmanden kan man stadig se Be A Wear omtalt som ‘bæredygtighed i to etager’ på portalen gogreendanmark.dk, der har et bredt felt af offentlige samarbejdspartnere. Portalen flasher en række butikker, som angiver at have en særlig grøn profil.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du allerede abonnement? Log ind her: