Connect with us

Hi, what are you looking for?

Sustain ReportSustain Report

Nyheder

DI: Frygt for greenwashing kan forsinke grøn omstilling

Både B2B og B2C kunder efterspørger i stigende grad bæredygtighed. De seriøse virksomheder må ikke blive bange, så de ikke fortæller om deres indsats, siger DI-chefkonsulent.

Både de almindelige forbrugere og i B2B-segmentet er der stigende krav om bæredygtighed. Foto: iStock/pixdeluxe

Frygten for at blive hængt ud for greenwashing får mange virksomheder til at være overforsigtige i deres markedsføring og kommunikation. Det er er ærgerligt. For kunderne efterspørger bæredygtighed. Og de virksomheder, som investerer i grøn omstilling, skal også kunne tage gevinsten hjem på top- og bundlinje.

Det budskab kommer Dansk Industri, som med et kursus vil hjælpe virksomhederne til at synliggøre deres indsats - og samtidig være på den sikre side af markedsføringsloven.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.

Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her: