Connect with us

Hvad søger du?

Sustain ReportSustain Report

Nyheder

15 inspirerende citater om sustainability

Her er nogle af de mest inspirerende citater om sustainability lige nu.

10 inspirerende bæredygtigheds-citater

De færreste sætter spørgsmålstegn ved, at sustainability er en vigtig del af en virksomheds licence to operate i dag. Men hvordan får man kommunikeret sine budskaber om bæredygtighed internt og eksternt? Nogle gange kan et inspirerende citat eller to gøre forskellen for forståelsen.

Her er en liste over nogle af de citater og pointer, vi finder mest inspirerende lige nu.

1.
Vi er alle ansvarlige. Ikke kun for, hvad vi gør, også for, hvad vi undlader at gøre.
– Connie Hedegaard, EU’s tidligere Klimakommissær

2.

3.
The real goal of what we’re doing is to have a positive impact on the world.
– Ed Catmull, Pixar

4.

5.
We have to bring this world back to sanity and put the greater good ahead of self-interest.
– Paul Polman, tidligere CEO, Unilever

6.

7.
At the end of the day, you want to be profitable, but that’s not the meaning of life.
– Daniel Lamarre, Cirque du Soleil

8.

9.
To be truly successful, companies need to have a corporate mission that is bigger than making a profit.
– Marc Benioff, Salesforce

10.

11.
Just as people cannot live without eating, so a business cannot live without profits. But most people don’t live to eat, and neither must businesses live just to make profits.
– John Mackey, Whole Foods

12.

13.
Make meaning not money.
– Brian Scudamore, O2E Brands

14.

15.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them.
– Albert Einstein, fysiker

Forsiden lige nu:

Branding-pakken egner sig ikke til bæredygtighed

Virksomhedernes arbejde med bæredygtighed er rykket fra filantropi til kerneforretning. Men mange kan blive bedre til at kommunikere resultaterne, mener seniorforsker Line Schmeltz fra DMJX.

Engangsemballage nærmer sig pensionsalderen

PODCAST: Vi er nødt til at tage et opgør med engangsemballage. Både for at redde planeten men også fordi, der er et stort forretningspotentiale i at gentænke emballage, produkter og forretningsmodeller, siger Annette Sartvin Lendal.

Kald en spade for en spade og greenwashing for greenwashing

Det er bekymrende, at Forbrugerombudsmanden ikke længere vil bruge ordet Greenwashing. Det svarer til, at man heller ikke vil kalde kriminelles omgang med penge for hvidvaskning, skriver kommunikationsrådgiver Troels Johannesen.

Seneste artikler:

Loading...

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.