Connect with us

Hvad søger du?

Sustain ReportSustain Report

Nyheder

Zalando guider – klik dig gennem dine varers vej fra bomuldsmark til webshopkurven

Tøjgiganten Zalando erstatter sit tidlige bæredygtighedsflag med en ny kundeoplevelse, der tilføjer ikoner og produktinformation til varer i selskabets produktkatalog. Det skal skabe gennemsigtighed om tøjets bæredygtige eller belastende aftryk.

Zalando lancerer en ny kundeoplevelse, der gennem ikoner og produktkort skal skabe større gennemsigtighed om produkters bæredygtighed, certificeringer og aftryk. Foto: Zalando.

Når du scroller gennem Zalandos udvalg af tøj, vil hver vare snart have selskab af små produktkort og ikoner. "Klik, klik" og produkters procentvise materialesammensætning og øko-certificering præsenterer sig.

Det er en del af selskabets nye kundeoplevelse, der erstatter deres tidligere ordning med et bæredygtighedsflag.

Zalanda har siden 2019 forsøgt at holde bæredygtighedsflaget højt i modeindustriens klimabelastende landskab, men nu tager de altså flaget ned for at udrulle en ny kundeoplevelse, der skal konfrontere kunderne med konkret produktinformation og bæredygtighedsinformation for de varer, de putter i kurven.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.

Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her: