Lovtekster og bekendtgørelser kan nok for de fleste forekomme snørklede og uforståelige. Men i den anden ende af skalaen kan juridisk argumentation have sin egen stringente skønhed.
Vi er i den sidste kategori, når Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen, forklarer, hvorfor virksomheder i deres markedsføring ikke kan kalde produkter for bæredygtige, blot fordi de er en anelse bedre end tidligere eller slår branchegennemsnittet på klima og miljø.
Vil man som virksomhed kalde sine produkter bæredygtige, så skal virksomheden kunne påvise, at produktet ikke bidrager til overtrækket på kontoen for det, planeten kan holde til.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du allerede abonnement? Log ind her: