Modebranchen er en af de store miljø- og klimasyndere, og også en branche der igen og igen har været i søgelyset, når det gælder dårlige arbejdsforhold og menneskerettigheder.
Alligevel er der mange aktører i branchen, som kalder sig bæredygtige. Og det er ikke kun håbefulde designere og marketingfolk fra de store producenter, som lover bæredygtighed uden dokumentation. Også modebranchens medier har det svært med bæredygtighedsbegrebet.
Modemagasiner som Elle og Costume har begge haft artikler, hvor man udnævner produkter og tøjmærker som bæredygtige.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du allerede abonnement? Log ind her: