Connect with us

Hvad søger du?

Sustain ReportSustain Report

Nyheder

På modemagasinerne er brugen af bæredygtighedsbegrebet helt sort

GREENWASHING. Det er ikke kun virksomhederne i mode- og textilbranchen, som lover bæredygtighed uden dokumentation. Også branchens medier har svært ved at holde styr på begreberne.

Bæredygtighed er også blevet et emne i modemagasinerne. Men det er ikke altid, der er styr på begreberne. Foto: iStock/blackwaterimages

Modebranchen er en af de store miljø- og klimasyndere, og også en branche der igen og igen har været i søgelyset, når det gælder dårlige arbejdsforhold og menneskerettigheder.

Alligevel er der mange aktører i branchen, som kalder sig bæredygtige. Og det er ikke kun håbefulde designere og marketingfolk fra de store producenter, som lover bæredygtighed uden dokumentation. Også modebranchens medier har det svært med bæredygtighedsbegrebet.

Modemagasiner som Elle og Costume har begge haft artikler, hvor man udnævner produkter og tøjmærker som bæredygtige.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.

Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her: