Man kan vel kalde det greenwashing i smug. Det svarer lidt til familiefaderen, der fortæller, at han er holdt op med at ryge, og pludselig går langt flere ture med hunden - og har mintpastiller i jakkelommen.
Sådan agerer Magasins adm. direktør Peter Fabricius. Som bestyrelsesmedlem i tøjfirmaet Copenhagen Cartel har han skrevet under på en årsrapport, hvor virksomheden fortæller omverdenen, at man på grund af en verserende sag hos Forbrugerombudsmanden har fjernet tøj med tvivlsomme grønne budskaber fra butiksleddet. Men tre måneder senere, er tøjet til salg i Magasins webshop.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du allerede abonnement? Log ind her: