Connect with us

Hvad søger du?

Sustain ReportSustain Report

Greenwashing

Kioskkæde fejler i deres bæredygtighedskommunikation

GREENWASHING. 7-Eleven lover flere bæredygtige produkter i pressemeddelelse. Alligevel erkender selskabets direktør, at sådanne produkter næppe findes. Trods mange ord om bæredygtighed har selvskabet kun minimal lovpligtig rapportering.

Reitan Convenience, som bl.a. driver 7-Eleven i Danmark, fejler i deres kommunikation om bæredygtighed, mener Christina Blak fra bureauet We Love People. PR-foto: 7-Eleven Danmark.

“Fremtiden ser lys og bæredygtig ud for 7-Eleven Danmark,” lover kioskkæden i en pressemeddelelse, da de onsdag efter påske fortalte om virksomhedens årsresultat for 2022. Der blev langet varer over diskene i kædens kiosker for over 2,5 milliarder kroner, og det er omsætningsrekord, fortæller kæden. 

Men kæden fejler, når det handler om at kommunikere om bæredygtighed. Der er masser af luftig bæredygtighedsretorik i pressemeddelelsen om årsregnskabet fra 7-Eleven Danmark. Og samtidig rapporter kæden kun meget beskedent om samfundsansvar i årsrapporten.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.

Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her: