Connect with us

Hvad søger du?

Sustain ReportSustain Report

Nyheder

Hun rådgav dem: Nu kalder hun Goodwings’ markedsføring for greenwashing

GREENWASHING: KU-professor og SoMe-specialist sidder begge i Goodwings Advisory Board. Den ene kalder selskabets marketing for greenwashing, den anden har valgt tavsheden som kommunikation.

Forskere er enige. Man kan ikke rejse Net-Zero blot ved at klimakompensere. Foto: iStock/Prostock-Studio

På hotelportalen Goodwings hjemmeside præsenteres dansk klimaforsknings grand old lady, professor Katherine Richardson fra Københavns Universitet, som medlem af virksomhedens advisory board. Men det er på ingen måde ensbetydende med, at hun bakker op om den måde, virksomheden brander deres tjenester på, når man sælger klimakompensering under mottoet “sustainable travel made simple.”

-Du kan ikke kalde nogle produkter for bæredygtige, og du kan ikke fuldt ud kompensere for de miljømæssige omkostninger, der opstår ved din omgang med jordens ressourcer. Det har jeg sagt højt og tydeligt mange steder, også i mine diskussioner med Goodwings, siger Katherine Richardson.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.

Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her: