Mens flere detailkæder har strammet op på markedsføringen og er ved at forstå, at de ikke uden dokumentation kan reklamere for varer som bæredygtige, er virkeligheden en anden hos Danmarks største digitale platform for genbrugsvarer, DBA.
Her kan man både finde annoncer fra virksomheder og opslag fra private, som reklamerer med, at deres varer er bæredygtige. Men DBA vil formentlig ikke kunne holdes ansvarlig for dette.
En Højesteretsdom har tidligere slået fast, at trykte medier kan holdes ansvarlige for annoncer med vildledende markedsføring. Her er tilgangen, at man kan tjekke annoncerne før trykstart.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du allerede abonnement? Log ind her: