Mens kurven for prisudviklingen peger opad, er forbrugernes appetit på bæredygtige valg, når de køber ind, gået ned. Det viser Deloittes ‘consumer tracker’, hvor man hver måned tager temperaturen på forbrugere i 20 lande.
I surveyen spørger man også til købet af bæredygtige varer, og på tværs af lande og verdensdele er trenden entydig. De seneste data er fra slutningen af marts 2022, og sammenlignet med september 2021 er der sket et fald på omkring fem procentpoint, når forbrugerne skal angive, om de har købt bæredygtige varer de seneste fire uger.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du allerede abonnement? Log ind her: