Dansk Industri (DI) opfordrer regeringen til hurtigt at ændre reglerne, så datacentre og andre virksomheder med stort elforbrug kan etablere deres egen lokale produktion af grøn energi. Ifølge erhvervsorganisationen kan det være med til at løse den aktuelle kapacitetskrise i elnettet og mindske behovet for at vælge mellem elektrificering af transporten og nye datacentre.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du problemer med ip-login: Klik her
Har du allerede abonnement? Log ind her:




















