Mange bæredygtighedschefer kan være ensomme forandringsagenter i deres egne virksomheder.
CEO’en er optaget af andre dagsordener. Salg peger på, at kunderne ikke efterspørger grønne løsninger. Produktionen advarer mod højere omkostninger. Produktudviklingen ser ikke bæredygtighed som et afgørende parameter. Og bæredygtighedschefen har ikke rigtigt magten til at ændre det.
Til gengæld tror mange CEO’er på, at bæredygtighed er centralt for forretningen nu og i fremtiden. Potentialet for, at virksomhederne for alvor tager hul på rejsen mod nettonul, er altså til stede, men det kræver, at bæredygtighedscheferne i højere grad får magten til at træffe strategiske beslutninger. Og de får den ikke med et fingerknips. De må tage den selv.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du problemer med ip-login: Klik her
Har du allerede abonnement? Log ind her:





















