Scenen skifter hurtigt, da jeg går ind af døren i den bunkeragtige betonbygning. Jeg har parkeret cyklen ved den ret så slidte og delvist afspærrede omfartsvej i Buddinge, et af de mindre prestigiøse postnumre i området nord for København. Men da jeg først er kommet indenfor bliver jeg budt velkommen i et mødelokale med et indbydende bord af croissanter, grovboller med ost, juice og kaffe.
Jeg er taget på besøg hos hovedkontoret for den danske del af Reitan Convenience. Det er et datterselskab af den norske Reitan-gruppe, selskabet bag Rema 1000. Reitan Convenience driver 7-Eleven butikkerne i tre baltiske lande og fire nordiske lande, heriblandt Danmark.
Morgenbrødet og juicen er dog ikke kun sat på bordet for at tage godt imod mig. Det er også en udstilling af noget af det, som 7-Eleven er stolte af, når vi snakker bæredygtighed og samfundsansvar.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du allerede abonnement? Log ind her: