Efter en periode med fokus på vejledning og information om, hvordan virksomhederne kan holde sig på dydens smalle vej, når de fortæller om deres grønne indsatser og produkter, er Forbrugerombudsmanden nu klar til at skrue bissen på og skride til handling over for virksomheder, der uden dokumentation praler med grønne påstande.
Forbrugerombudsmanden har netop udsendt årsrapporten for 2023. Antallet af nye sager om miljømarkedsføring er steget fra 109 i 2022 til 146 i 2023, fremgår det af afsnittet om emnet.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du problemer med ip-login: Klik her
Har du allerede abonnement? Log ind her:





















