Diversitet, ligestilling og inklusion er emner, som er på vej op på virksomhedernes bæredygtighedsagenda. Sådan lyder meldingen fra Line Schmeltz, der som seniorforsker på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole forsker i CSR-kommunikation.
-For de virksomheder, der er længst fremme, er klimaindsatsen ved at blive en hygiejnefaktor. Det er ikke noget, de for alvor kan differentiere sig på. Samtidig er der rift om arbejdskraften, så bæredygtighedstiltag, der handler om medarbejdere, er i høj grad også forretningsorienterede, hvilket også styrker udviklingen, siger hun.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du allerede abonnement? Log ind her: