Denne artikel har oprindeligt været udgivet 30. november 2022. Den er en del af vores serie af "sommerlæsning", hvor vi genudgiver en række af artikler.
Vejen fra gode intentioner til greenwashing kan være kort. Mange virksomheder er i iver for at gøre en forskel væltet ind i uheldige sager, hvor de har været lidt for hurtige til at promovere en bæredygtig dagsorden og grønne varer, der ligefrem praler med at redde klima og miljø.
Det har Sustain Report slået ned på af flere omgange i vores greenwashing-serie. Men som erhvervs-ph.d. Morten Penthin Svendsen slår fast, så er det langt fra altid intentionen at vildlede.
Vilje til grøn omstilling kan tage overhånd og udvikle sig til uheldig markedsføring, mener tænketanken Frej.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du allerede abonnement? Log ind her: