Connect with us

Hvad søger du?

Sustain ReportSustain Report

Nyheder

Klimaunderskud i medie- og underholdningsbranchens topledere – hvad gør de danske profiler for klimaet?

Medie- og underholdningsbranchens topledere halter bagefter med sit bæredygtige ansvar, men der er både råd og inspiration at hente. Eksperter og mediekoncerner deler her ud ad sine erfaringer.

Medie- og underholdningsbranchen helt store CO2-syndere er el-forbrug og transport. Foto: iStock.

Medie- og underholdningsbranchen har mindst fokus på klima af alle brancher. Det slår revisionsvirksomhedens PwC’s årlige undersøgelse af verdens topledere fast.

Kun hver femte topleder i medie- og underholdningsbranchen har implementeret mål for udledning af drivhusgasser i virksomhedens langsigtede strategi. 

Det kan lyde grelt og hyklerisk, når man skæver til det daglige klimafokus som særligt fylder i mediebranchen. I dansk regi er de bæredygtige kræfter dog også i spil.

💡 Vil du have hele historien?

Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.

Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.

Gratis prøveadgang »

Har du allerede abonnement? Log ind her: