Forbrugerne lader fødderne og pengepungen tale. De vil have varer, der understøtter ansvarlig virksomhedsdrift og grøn omstilling. Og de er klar til at betale for det.
Sådan lyder konklusionen i en analyse fra McKinsey og NielsenIQ. Konsulenterne har set på 32 forskellige varegrupper og sammenlignet salget af varer med ESG-relaterede salgspåstande med tilsvarende varer uden.
Varer med løfter om klima- og miljøvenlighed har i løbet af en femårsperiode fra 2017 til 2022 øget salget med gennemsnitligt 28 procent, mens tilsvarende varer uden grønne løfter har en salgsfremgang på 20 procent.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du allerede abonnement? Log ind her: