Too Good To Go, en app som giver brugerne mulighed for at købe overskudsmad fra restauranter, bagere med mere, er blevet anerkendt for sin kombination af bæredygtighed og forretning.
Udover at have en model, der løser et samfundsmæssigt problem, har Too Good To Go skabt en enestående vækst samt international ekspansion på rekordtid, lyder begrundelsen for Tech5-prisen, der uddeles af The Next Web, ifølge en pressemeddelelse.
Hæderen vækker glæde hos Mette Lykke, tidligere Endomono-stifter og nuværende CEO for Too Good To Go:
– Vi er meget taknemmelige for at blive anerkendt af Adyen og The Next Web som Tech5 vinder. Too Good To Go er et team på 280 ansatte i hele Europa og den her pris er et stort skulderklap til deres dedikerede arbejde med at inspirere og give alle mulighed for at gøre en forskel i kampen mod madspild. Gennem vores platform kan vi sikre, at forretninger og forbrugere vinder, samtidig med at adressere det seriøse klimamæssige problem, som madspild er. Vi håber, at denne pris kan være med til at sætte yderligere fokus på det problem, vi er i gang med at løse, siger hun i meddelelsen.
We won!! 🎉Thanks @thenextweb for awarding Too Good To Go as Europe’s hottest company, we’re beyond honoured 🙏Let’s make sure 2019 is filled with many more achievements – by fighting #foodwaste together and making a difference 🌎 #techforgood #award https://t.co/Vk5RvLtop8
— Too Good To Go (@TooGoodToGo_UK) 9. maj 2019
Torsdag modtog Too Good To Go prisen i Amsterdam foran start-ups fra hele Europa og Israel. Konkurrencen er et udstillingsvindue for tech-virkosmheder baseret på deres nuværende performance, vækst og potentiale.
Too Good To Go blev etableret i 2016 i København med formålet om at reducere CO2 udledningen gennem madspild, der er ansvarlig for otte procent af den globale drivhusgasudledning. Too Good To Go har indtil videre solgt mere end 13 millioner måltider og er ekspanderet til Belgien, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Polen, Spanien, Schweiz, Holland og Storbritannien. Virksomheden har mere end 280 ansatte på deres i alt 11 europæiske kontorer.
Ekspansionshasten kostede sidste år virksomheden et underskud på cirka 20 millioner, men ny kapital er rejst blandt de eksisterende investorer. Målet i 2019 er at udvide til ydereligere fire nye lande.
2019 markerer sjette omgang af Tech5, der har været et springbræt for virksomheder som Transferwise, Delivery Hero, Cabify og Foodpanda. Tech5 alumni finalister har i alt tiltrukket mere end 13 milliarder euro i finansiering over de seneste fem år.
Forsiden lige nu:

CSR-prisen: Kvantespring i rapporters kvalitet – og stadig plads til forbedring
Danske virksomheder er ved at få bedre fat om deres bæredygtighedsrapportering. Udfordringerne er CO2-udledninger i leverandørkæden og distribution og data om social bæredygtighed.

ESG kan have en reel indflydelse på virksomheders vurdering og værdi
De unge, der bærer bæredygtighed: Fran Owen fra PwC har konkrete eksempler på, at en due diligence på bæredygtighed kan rykke prisen på en virksomhed.

Ørsted vil have klimaneutralt stål i 2040
25 globale koncerner arbejder sammen i Steel Zero Initiative for at gøre stålindustrien grønnere.
Seneste artikler:

Podcast: Bryd vanerne med Thomas VovemoD
Vi skal bryde vores vaner. Det er pinedød nødvendigt, for at vi kan komme i mål med den grønne omstilling. Men hvordan gør vi det, og hvorfor er det så svært? Det ved Thomas VovemoD en masse om. Lyt med her.

Grøn grundforskning styrker målrettethed og samarbejde
Danmarks Frie Forskningsfond har med grønt fokus bevilliget 300 millioner kroner til grøn grundforskning i 2021

Nu kan du søge midler til at formidle grønt iværksætteri
Erhvervsministeriet uddeler fem millioner til events, der kan udbrede kendskabet til grønt iværksætteri i Danmark.
Loading...
Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.
