Too Good To Go, en app som giver brugerne mulighed for at købe overskudsmad fra restauranter, bagere med mere, er blevet anerkendt for sin kombination af bæredygtighed og forretning.
Udover at have en model, der løser et samfundsmæssigt problem, har Too Good To Go skabt en enestående vækst samt international ekspansion på rekordtid, lyder begrundelsen for Tech5-prisen, der uddeles af The Next Web, ifølge en pressemeddelelse.
Hæderen vækker glæde hos Mette Lykke, tidligere Endomono-stifter og nuværende CEO for Too Good To Go:
– Vi er meget taknemmelige for at blive anerkendt af Adyen og The Next Web som Tech5 vinder. Too Good To Go er et team på 280 ansatte i hele Europa og den her pris er et stort skulderklap til deres dedikerede arbejde med at inspirere og give alle mulighed for at gøre en forskel i kampen mod madspild. Gennem vores platform kan vi sikre, at forretninger og forbrugere vinder, samtidig med at adressere det seriøse klimamæssige problem, som madspild er. Vi håber, at denne pris kan være med til at sætte yderligere fokus på det problem, vi er i gang med at løse, siger hun i meddelelsen.
We won!! 🎉Thanks @thenextweb for awarding Too Good To Go as Europe’s hottest company, we’re beyond honoured 🙏Let’s make sure 2019 is filled with many more achievements – by fighting #foodwaste together and making a difference 🌎 #techforgood #award https://t.co/Vk5RvLtop8
— Too Good To Go (@TooGoodToGo_UK) 9. maj 2019
Torsdag modtog Too Good To Go prisen i Amsterdam foran start-ups fra hele Europa og Israel. Konkurrencen er et udstillingsvindue for tech-virkosmheder baseret på deres nuværende performance, vækst og potentiale.
Too Good To Go blev etableret i 2016 i København med formålet om at reducere CO2 udledningen gennem madspild, der er ansvarlig for otte procent af den globale drivhusgasudledning. Too Good To Go har indtil videre solgt mere end 13 millioner måltider og er ekspanderet til Belgien, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Polen, Spanien, Schweiz, Holland og Storbritannien. Virksomheden har mere end 280 ansatte på deres i alt 11 europæiske kontorer.
Ekspansionshasten kostede sidste år virksomheden et underskud på cirka 20 millioner, men ny kapital er rejst blandt de eksisterende investorer. Målet i 2019 er at udvide til ydereligere fire nye lande.
2019 markerer sjette omgang af Tech5, der har været et springbræt for virksomheder som Transferwise, Delivery Hero, Cabify og Foodpanda. Tech5 alumni finalister har i alt tiltrukket mere end 13 milliarder euro i finansiering over de seneste fem år.
Forsiden lige nu:

Branding-pakken egner sig ikke til bæredygtighed
Virksomhedernes arbejde med bæredygtighed er rykket fra filantropi til kerneforretning. Men mange kan blive bedre til at kommunikere resultaterne, mener seniorforsker Line Schmeltz fra DMJX.

Engangsemballage nærmer sig pensionsalderen
PODCAST: Vi er nødt til at tage et opgør med engangsemballage. Både for at redde planeten men også fordi, der er et stort forretningspotentiale i at gentænke emballage, produkter og forretningsmodeller, siger Annette Sartvin Lendal.

Kald en spade for en spade og greenwashing for greenwashing
Det er bekymrende, at Forbrugerombudsmanden ikke længere vil bruge ordet Greenwashing. Det svarer til, at man heller ikke vil kalde kriminelles omgang med penge for hvidvaskning, skriver kommunikationsrådgiver Troels Johannesen.
Seneste artikler:

Nyt Power-to-X center revolutionerer materialer til den grønne omstilling
Flere danske fonde bevilger 300 mio. kr. til et pionercenter for udvikling af materialer og power-to-X-teknologier til den grønne omstilling. Centeret samler førende nationale og internationale forskere.

Professor erobrer Grundfosprisen 2022 med sit gennembrud indenfor “kunstige muskler”
Professor ved Institut for Kemiteknik på DTU Anne Ladegaard Skov modtager Grundfosprisen 2022. Hun vinder prisen for sin forskning og udvikling af silikone-baserede “kunstige muskler”, der kan anvendes som bæredygtig brik i elektronik, robotteknologi og hud- og sårpleje.

Kemp & Lauritzen hyrer ny bæredygtighedschef til grøn teknikoverhaling
Louise Bjerregård Nielsen tiltræder som bæredygtighedschef i teknikvirksomheden Kemp & Lauritzen. Hun bliver dermed ansvarlig for virksomhedens bæredygtige omstilling inden for egene rækker og i samfundets tekniske løsninger.
Loading...
Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.
