nyheder

Dansk madspilds-app er kåret som Europas hotteste vækstvirksomhed

Madspilds-app’en Too Good To Go vandt torsdag en pris for at kombinere bæredygtighed med business.

Af - 10. maj 2019
Too Good To Go

Mette Lykke er CEO i Too Good To Go.

Too Good To Go, en app som giver brugerne mulighed for at købe overskudsmad fra restauranter, bagere med mere, er blevet anerkendt for sin kombination af bæredygtighed og forretning.

Udover at have en model, der løser et samfundsmæssigt problem, har Too Good To Go skabt en enestående vækst samt international ekspansion på rekordtid, lyder begrundelsen for Tech5-prisen, der uddeles af The Next Web, ifølge en pressemeddelelse.

Hæderen vækker glæde hos Mette Lykke, tidligere Endomono-stifter og nuværende CEO for Too Good To Go:

– Vi er meget taknemmelige for at blive anerkendt af Adyen og The Next Web som Tech5 vinder. Too Good To Go er et team på 280 ansatte i hele Europa og den her pris er et stort skulderklap til deres dedikerede arbejde med at inspirere og give alle mulighed for at gøre en forskel i kampen mod madspild. Gennem vores platform kan vi sikre, at forretninger og forbrugere vinder, samtidig med at adressere det seriøse klimamæssige problem, som madspild er. Vi håber, at denne pris kan være med til at sætte yderligere fokus på det problem, vi er i gang med at løse, siger hun i meddelelsen.

Torsdag modtog Too Good To Go prisen i Amsterdam foran start-ups fra hele Europa og Israel. Konkurrencen er et udstillingsvindue for tech-virkosmheder baseret på deres nuværende performance, vækst og potentiale.

Too Good To Go blev etableret i 2016 i København med formålet om at reducere CO2 udledningen gennem madspild, der er ansvarlig for otte procent af den globale drivhusgasudledning. Too Good To Go har indtil videre solgt mere end 13 millioner måltider og er ekspanderet til Belgien, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Polen, Spanien, Schweiz, Holland og Storbritannien. Virksomheden har mere end 280 ansatte på deres i alt 11 europæiske kontorer.

Ekspansionshasten kostede sidste år virksomheden et underskud på cirka 20 millioner, men ny kapital er rejst blandt de eksisterende investorer. Målet i 2019 er at udvide til ydereligere fire nye lande.

2019 markerer sjette omgang af Tech5, der har været et springbræt for virksomheder som Transferwise, Delivery Hero, Cabify og Foodpanda. Tech5 alumni finalister har i alt tiltrukket mere end 13 milliarder euro i finansiering over de seneste fem år.

Tags: