Når det gælder greenwashing er badetøjsfirmaet Copenhagen Cartel lige som den sejlivede forbryder i en actionfilm, der bare ikke vil dø. De bliver ved og ved.
Da der dumpede en henvendelse fra Forbrugerombudsmanden op i indbakken hos virksomheden for over et år siden, måtte virksomheden ændre produktomtalen hos både sig selv og partnere. Og undervejs forsøgte Copenhagen Cartel sig med en usand oplysning om, at det ikke var virksomheden selv, som havde forfattet de udokumenterede grønne anprisninger.
Men selv om virksomheden efter flere løftede pegefingre fra Forbrugerombudsmanden har rettet i beskrivelserne af produkterne på deres egen webshop, har de ikke fået ryddet helt op i deres greenwashing.
💡 Vil du have hele historien?
Med adgang til Sustain Report er du opdateret den grønne og bæredygtige omstilling.
Bliv opdateret om nyheder og tendenser inden for sustainability fra nogle af de mest interessante aktører på området. Vi gør dig klogere på hvilken vej vinden blæser – både når det gælder danske virksomheder, samfund og forskning.
Har du allerede abonnement? Log ind her: