Connect with us

Hvad søger du?

Sustain ReportSustain Report

Nyheder

Arla Foods lancerer ny bæredygtighedsstrategi

De spredte bæredygtigheds-indsatser skal samles i en ny agenda i 2019.

Arla

I midten af marts lancerer Arla Foods en ny bæredygtighedsdagsorden. Den skal samle virksomhedens forskellige tiltag i en samlet fortælling.

– Vi skal linke say, make and do. Det lyder banalt, men det skal hænge sammen, og det har vi og mange andre ikke formået at gøre i tilstrækkelig grad. I 2019 vil vi lancere et koncept, der binder det hele sammen. Og i 2019 vil vi også komme med nogle innovationer, som viser, hvad vi konkret gør i de enkelte led. Og så vil vi offentliggøre en ambition om, hvor vi vil være om nogle år frem i tiden, siger Hanne Søndergaard, CMO og EVP i Arla Foods, til Markedsforing.dk.

I uge 6 sendte Arla Foods en ny klimavenlig mælkekarton på markedet. Den er et af de første skridt i retning af den nye strategi for bæredygtighed.

De nye kartoner reducerer CO2-udledningen med 22 procent på de 92 millioner Arla 24-kartoner, som virksomheden forventer at sælge til danskerne i 2019. I 2020 skal alle Arlas mælkekartoner være fremstillet af naturmaterialer.

Det skal bidrage til at reducere CO2-udledningen i 2020 med en fjerdedel i forhold til 2005.

Men tiltaget er langt fra nok, erkender Hanne Søndergaard.

– Reelt set bidrager vores emballager kun med ca. to procent af vores klimapåvirkning. På den måde kan du sige, at vi gør noget meget konkret og tydeligt, men at det alligevel ikke rykker så meget på vores samlede klimapåvirkning. Så hvis ikke vi får landmændene med, så er resten – jeg vil ikke sige ligegyldigt – men det har en mindre effekt, siger Hanne Søndergaard til Markedsforing.dk.

Forsiden lige nu:

Filip Engel

Ørsted udgiver klimahåndbog

Med bogen ønsker energiselskabet at sætte fokus på lederskabet i arbejdet med bæredygtighed.

Seneste artikler:

Loading...

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.