nyheder

DS Smith skal levere endnu flere emballageløsninger til Salling Group

Af - 19. februar

DS Smith har udviklet en række nye emballageløsninger til Salling Group på tværs af deres varesortiment og dagligvarer til både deres e-commerce og fysiske butikker.

Fælles for emballageløsningerne er, at de er skabt i bølgepap, hvor 70% af materialet kommer fra genanvendte papfibre og de resterende 30% er nye papfibre. Dette er et centralt led i Salling Groups mål om at emballage på deres egne varemærker skal være 100% genanvendelige inden 2023.

DS Smith skal ligeledes rådgive Danmarks største detailkoncern i forhold til nye innovative og mere bæredygtige emballageløsninger.

Det udvidede samarbejde omhandler blandt andet udviklingen og produktionen af tre forskellige kasser til Salling Groups click-and-collect madvarekoncept, BilkaToGo. Med de nye kasser får Salling Group ikke kun robuste kasser, der kan tåle forskellige vejrforhold og tunge varer, de får også kasser, som er genanvendelige.

Det flugter med Salling Groups emballagestrategi om, at mad-og dagligvarer i føtex, Netto og Bilka fremover pakkes ind i emballage, der er designet til cirkulær genanvendelse.

Bølgepap skal modstå vind og vejr
DS Smith har ligeledes produceret en ny forsendelseskasse til Salling Groups e-commerce. Produktet er allerede taget i brug på Salling.dk. Kravet fra Salling Group til den nye kasse har været, at den skulle bestå af 100% bølgepap, kunne modstå vind og vejr, den til tider hårde transport og stadig fremstå præsentabel overfor forbrugerne.

DS Smith har også udviklet en ny fødevaregodkendt brødkasse i pap uden PE-belægning, der samtidig kan tåle fedt. Brødkassen er yderst holdbar og kan modstå fugt, da den bliver udsat for temperaturudsving fra frost til stuetemperatur. Den nye brødkasse forventes at blive udrullet i marts og april, og skal benyttes i Salling Groups bake-off sortiment.

DS Smith har endvidere rådgivet Salling Group om en ny pålægskasse i bølgepap til Nettos private label varer, såsom Egelykke og Pølsemesteren. Formålet har været at hyldeoptimere og gøre det lettere for personalet i de enkelte butikker at fylde varer op.

Derudover skal DS Smith agere endnu mere i rollen som rådgiver for Salling Group, når det kommer til at vælge emballage til deres brede varesortiment. Det gælder de varer, der både handles online og i Salling Groups fysiske butikker.

Sætter standarden for mere bæredygtig emballage
-Hos Salling Group ønsker vi at sætte standarden for mere bæredygtig emballage. Vi ønsker ligeledes, at det skal være nemmere for vores kunder at træffe klimavenlige valg,” siger Kasper Reggelsen, kommunikationschef hos Salling Group.

DS Smith arbejder også sammen med en række andre detailkæder i Danmark, og det udvidede samarbejde med Salling Group cementerer emballagevirksomhedens unikke know-how indenfor fremtidens emballageløsninger.

”Det er et kæmpe kvalitetsstempel af vores virksomhed og arbejde, at Salling Group fortsat vælger DS Smith som en af sine emballageleverandører og samarbejdspartnere, hvor vi sammen er med til at sætte standarden for mere bæredygtig emballage,” siger Søren Ibsen, Managing Director hos DS Smith i Danmark.

Emballagen til forsendelse af e-commerce varer er allerede taget i brug, og det bliver emballagen, brødkasser, til de fysiske butikker i begyndelse af 2021.

 

Tags:


Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/sustainreport.dk/public_html/wp-content/plugins/wp-mystat/lib/mystat.class.php on line 1252